Для того, щоб навчитися критично мислити, учням необхідно почати мислити критично. Існує низка умов, які вчителеві необхідно враховувати, щоб стимулювати критичне мислення, а саме:
виділити час та забезпечити можливості для застосування критичного мислення;
дозволити учням вільно розмірковувати;
приймати різноманітні ідеї та думки;
сприяти активному залученню учнів до процесу навчання;
забезпечити для учнів безризикове середовище, вільне від негативної оцінки;
підтримувати віру у кожного учня в його здатність породжувати критичні судження;
Тестова форма порівняно недавно використовується в практиці роботи початкової школи, але вже стала актуальною. Призначення тестів - не тільки і навіть не стільки контроль і оцінка знань, умінь - скільки діагностика стану і проблем виникаючих в учнів на кожнім етапі вивчення програмного матеріалу.
Одним із найрозповсюдженіших видів отримання інформації є читання. Саме через нього реалізується широкий спектр освітніх і виховних впливів на дитячу особистість. Найважливіший елемент процесу читання — розуміння прочитаного. Процес розуміння тексту є складною аналітико-синтетичною діяльністю, в ході якої розкриваються істотні зв'язки та відношення між смисловими елементами та текстом у цілому; виділяються основні елементи матеріалу, групуються і об'єднуються у єдине ціле через основну думку повідомлення; висуваються припущення щодо подаль-шого розвитку змісту тексту.